Przejdź do głównej zawartości

Dziennik pierwszych...

 Temat: Dziennik pierwszych chrześcijan czyli... Dzieje Apostolskie.


Lekcja przebiegła idealnie czasowo, choć na koniec nieco przyspieszyłem. Pracowaliśmy w klasie z jedną dziewczyną niewidomą (dopasowałem do niej równoległy tok lekcji). Na początku, w luźnej rozmowie nawiązałem do poprzedniej lekcji (o obrazach i znamionach Kościoła). Następnie zacząłem wprowadzenie o księdze Dziejów Apostolskich. Zwróciłem uwagę na jej autora, werset Dz 16,10, osoby w niej występujące oraz treść. Nadmienię, że uczniowie czytają księgę w trakcie roku szkolnego. Zatrzymaliśmy się na fragmentach, w których odkrywaliśmy cechy pierwotnego Kościoła: wierność nauce Apostołów, misyjność, modlitwa, Eucharystia, troska o ubogich. Na koniec śledziliśmy drogę Kościoła od Wniebowstąpienia Pańskiego do wyboru siedmiu diakonów. Uporządkowaliśmy je chronologicznie oraz zapisaliśmy sigla. Uczniowie byli zaangażowani w tok zajęć.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Lapbook wielkopostny

Co można zrobić z białymi teczkami na wiązanie, kopertami, wiaderkiem piasku, klejem i kserówkami? Katecheze tematyczną - oczywiście! Przeglądając zasoby Internetu w poszukiwaniu materiałów na lekcję o Wielkim Poście natrafiłem na dwie strony, które nakręciły mnie do działania (obie w linkach poniżej). Wystarczyło pojechać do hurtowni kupić potrzebne materiały, wydrukować części składowe i już... Temat idealny na dwie jednostki lekcyjne - jedna stanowi przygotowanie i wyjaśnienie, druga wypełnianie zadań oraz pracę nad całokształtem teczki.  Zaangażowanie uczniów było spore. Efekty bardziej niż zadowalające. W piątek próbuję z następnymi klasami.  https://kreatywnymokiem.pl/2017/03/lapbook-wielkopostny.html https://www.scribd.com/doc/298019719/lapbook-cuaresma-2016-ni-n-os-mayores

Dinozaury na religii

W VI klasie wydawnictwo JEDNOŚĆ proponuje temat: Kto stworzył dinozaury? To katecheza o stworzeniu świata. Na początku proponuje uczniom, aby w trzech grupach ułożyli puzzle. Każdy puzzel nie jest przypadkowy, ale dopasowany do całości. Czynność ma na celu z jednej strony przedstawienie uczniom chaosu, jaki panował na ziemi przed tym, jak Bóg zaczął stwarzać świat - zaś z drugiej pokazanie przebiegu tworzenia na podobieństwo Bożego procesu stwórczego. Następnie omawiam dwa opisy świata z księgi Rodzaju. Szukamy różnic i podobieństw. Względnie można zrobić z uczniami młodszymi kostkę stworzenia.     

Bez cienia wątpliwości...

Kolejna lekcja w klasie II Liceum Ogólnokształcącego przebiegła pod hasłem: "Bez cienia wątpliwości". W czasie jej trwania omawialiśmy pojęcia: Katechizm, Magisterium oraz Dogmat. Jaka była droga spisana nauczania i co było na początku? Ważnym elementem lekcji było wskazanie na konkretne pozycje bibliograficzne. Uczniowie mogli się z nimi zapoznać i zweryfikować co od czego pochodzi.  Treść nauczania na bazie:  youcat