Przejdź do głównej zawartości

Msza jak pyszny tort...

 


Msza święta jest jak tort...

Takie porównanie pojawiło się ostatnio w mojej głowie. Podzieliłem się więc nim z uczniami klasy III Szkoły Podstawowej (zaczęliśmy bowiem w ramach przygotowania do pełnego uczestnictwa w Eucharystii, omawiać dość szczegółowo elementy Mszy świętej). Zaraz podchwycili temat. Bo ma wyjątkowy smak, bo są świeczki, bo to uroczysty moment - mówili. Mieli rację - ja tylko na koniec dodałem - bo można go też podzielić. 
Na tablicy i w zeszytach, pojawiło się koło podzielone na cztery części - jak na powyższym obrazku. Dwie większe, dwie mniejsze. Każda oznaczona innym kolorem (smakiem). I tak u mnie obrzędy wstępne mają smak cytrynowy, Liturgia Słowa smakuje pomarańczą, Liturgia Eucharystyczna jest truskawkowa, a obrzędy zakończenia jagodowe. Każde dziecko nadało swoje ulubione smaki. 
Od tej pory na każdej lekcji "zjadamy" jeden kawałek rozkoszując się jego smakiem i ugruntowując swoją wiedzę w myślę, ciekawy sposób. 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Lapbook wielkopostny

Co można zrobić z białymi teczkami na wiązanie, kopertami, wiaderkiem piasku, klejem i kserówkami? Katecheze tematyczną - oczywiście! Przeglądając zasoby Internetu w poszukiwaniu materiałów na lekcję o Wielkim Poście natrafiłem na dwie strony, które nakręciły mnie do działania (obie w linkach poniżej). Wystarczyło pojechać do hurtowni kupić potrzebne materiały, wydrukować części składowe i już... Temat idealny na dwie jednostki lekcyjne - jedna stanowi przygotowanie i wyjaśnienie, druga wypełnianie zadań oraz pracę nad całokształtem teczki.  Zaangażowanie uczniów było spore. Efekty bardziej niż zadowalające. W piątek próbuję z następnymi klasami.  https://kreatywnymokiem.pl/2017/03/lapbook-wielkopostny.html https://www.scribd.com/doc/298019719/lapbook-cuaresma-2016-ni-n-os-mayores

Dinozaury na religii

W VI klasie wydawnictwo JEDNOŚĆ proponuje temat: Kto stworzył dinozaury? To katecheza o stworzeniu świata. Na początku proponuje uczniom, aby w trzech grupach ułożyli puzzle. Każdy puzzel nie jest przypadkowy, ale dopasowany do całości. Czynność ma na celu z jednej strony przedstawienie uczniom chaosu, jaki panował na ziemi przed tym, jak Bóg zaczął stwarzać świat - zaś z drugiej pokazanie przebiegu tworzenia na podobieństwo Bożego procesu stwórczego. Następnie omawiam dwa opisy świata z księgi Rodzaju. Szukamy różnic i podobieństw. Względnie można zrobić z uczniami młodszymi kostkę stworzenia.     

Bez cienia wątpliwości...

Kolejna lekcja w klasie II Liceum Ogólnokształcącego przebiegła pod hasłem: "Bez cienia wątpliwości". W czasie jej trwania omawialiśmy pojęcia: Katechizm, Magisterium oraz Dogmat. Jaka była droga spisana nauczania i co było na początku? Ważnym elementem lekcji było wskazanie na konkretne pozycje bibliograficzne. Uczniowie mogli się z nimi zapoznać i zweryfikować co od czego pochodzi.  Treść nauczania na bazie:  youcat