Przejdź do głównej zawartości

Przed Bożym Ciałem...



Dziś wraz z uczniami trzeciej klasy Szkoły Podstawowej rozmawialiśmy o Uroczystości Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa - potocznie zwanej Bożym Ciałem.

Na początku opowiadaliśmy - kogo możemy odwiedzać oraz w jaki sposób do niego można się udać. Jeśli nasz cel jest blisko udajmy się tam zwykle pieszo lub na rowerze. Jeśli nieco dalej w grę wchodzi samochód, autobus, tramwaj lub metro. Możemy także w dalsze odwiedziny udać się samochodem, pociągiem, samolotem lub promem. 

Takie spotkania często kończą się re-wizytą - czyli ponownym spotkaniem - tym razem w naszym domu. 

Gdzie i kiedy odwiedzamy Pana Jezusa? - zapytałem. Odpowiedź na to pytanie dała nam możliwość krótkiej rozmowy na temat, w którym miejscu kościoła dokładnie jest Gospodarz oraz co o tym świadczy? (wieczna lampka). 

Raz w roku Jezus przychodzi do nas z rewizytą. Odwiedza ulice naszych parafii. Procesja rusza z kościoła. Dzieci sypią kwiaty, mężczyźni niosą baldachim. Kapłan błogosławi Najświętszym Sakramentem przy czterech ustawionych z tej okazji ołtarzach wszystkim mieszkańcom i ich pracy. To uroczystość Bożego Ciała. W najbliższy czwartek i my ruszymy w takiej procesji... 

Na koniec pogawędki każdy dostał arkusz pracy, której efekty widać powyżej. Zadanie sprawiło uczniom wiele frajdy i zajęło ich uwagę w 100%. Zastosowana metoda to malowanie po numerach.W opisie (w języku angielskim brakuje 6-brązowy). 

Legenda powinna wyglądać następująco:

1 - czerwony
2 - pomarańczowy
3 - żółty 
4 - niebieski
5 - kremowy (cielisty)
6 - brązowy

Szablon można pobrać TU 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Lapbook wielkopostny

Co można zrobić z białymi teczkami na wiązanie, kopertami, wiaderkiem piasku, klejem i kserówkami? Katecheze tematyczną - oczywiście! Przeglądając zasoby Internetu w poszukiwaniu materiałów na lekcję o Wielkim Poście natrafiłem na dwie strony, które nakręciły mnie do działania (obie w linkach poniżej). Wystarczyło pojechać do hurtowni kupić potrzebne materiały, wydrukować części składowe i już... Temat idealny na dwie jednostki lekcyjne - jedna stanowi przygotowanie i wyjaśnienie, druga wypełnianie zadań oraz pracę nad całokształtem teczki.  Zaangażowanie uczniów było spore. Efekty bardziej niż zadowalające. W piątek próbuję z następnymi klasami.  https://kreatywnymokiem.pl/2017/03/lapbook-wielkopostny.html https://www.scribd.com/doc/298019719/lapbook-cuaresma-2016-ni-n-os-mayores

Dinozaury na religii

W VI klasie wydawnictwo JEDNOŚĆ proponuje temat: Kto stworzył dinozaury? To katecheza o stworzeniu świata. Na początku proponuje uczniom, aby w trzech grupach ułożyli puzzle. Każdy puzzel nie jest przypadkowy, ale dopasowany do całości. Czynność ma na celu z jednej strony przedstawienie uczniom chaosu, jaki panował na ziemi przed tym, jak Bóg zaczął stwarzać świat - zaś z drugiej pokazanie przebiegu tworzenia na podobieństwo Bożego procesu stwórczego. Następnie omawiam dwa opisy świata z księgi Rodzaju. Szukamy różnic i podobieństw. Względnie można zrobić z uczniami młodszymi kostkę stworzenia.     

Bez cienia wątpliwości...

Kolejna lekcja w klasie II Liceum Ogólnokształcącego przebiegła pod hasłem: "Bez cienia wątpliwości". W czasie jej trwania omawialiśmy pojęcia: Katechizm, Magisterium oraz Dogmat. Jaka była droga spisana nauczania i co było na początku? Ważnym elementem lekcji było wskazanie na konkretne pozycje bibliograficzne. Uczniowie mogli się z nimi zapoznać i zweryfikować co od czego pochodzi.  Treść nauczania na bazie:  youcat